سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 1317301

  بازدید امروز : 43

  بازدید دیروز : 21

iranonco

 
دانش بدون توفیق بهره نمی دهد . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: عمو فرید ::: چهارشنبه 90/6/16::: ساعت 8:56 صبح
 
 سلام..من مادرم 2ماهه که از تشخیص سرطان معده اش که توstage 4 میگذره وتا الان 3جلسه شیمی درمانی انجام داده و حالش بهتره. یکی از پزشکان سنتی که تو اردبیل ادعا داره میتونه با داروهای گیاهی در طول 4 ماه این بیماریو با تضمین معالجه کنه ، که این مستلزم اینه که شیمی درمانی متوقف بشه و این ریسک بزرگی برای ماست. ایا  این ادعا از نظر علمی میتونه درست باشه؟؟؟ اصلا چنین چیزی امکانش هست؟؟ خواهش میکنم منو راهنمایی کنید...
 
 پاسخ - من هم اعتقاد زیادی به درمانهای سنتی دارم... اما اینکه شیمی درمانی قطع بشه ! فکر درستی نیست. توی همه جای دنیا به اینها میگن طب مکمل ... نه طب کامل.... بنابراین به نظر من بهتره شما تلفیقی از این دو را انتخاب بفرمائید.

 خواننده گرامی سلام ؛ 

با تواضع و ادب ...سایت "ایران انکو" پیرامون موضوعات سرطان به قلم نگارنده  افتتاح شد .

بازدید ، نظرات و نوشته های شما دلگرمی بخش خواهد بود.

ایران انکو


 
نویسنده: عمو فرید ::: سه شنبه 90/6/1::: ساعت 10:21 صبح

سلام به همگی ؛

عرضم به خدمتتون که یکماهی نبودم.... پوزش به خاطر دوستانی که آمدند ... دنبال مطلب تازه ای بودند ... اما وبلاگ به روز نبود...

اگر اجازه بدین ... پاسخ چند تا کامنت رو بدم:

خانم پرنیا لطف کردند تشکر کردند ، البته با الفاظ بسیار زیبایی بنده نوازی کردند.... خانم پرنیا بسیار متشکرم ... امیدوارم به راستی مطالبم چنین اثری داشته باشه.

آقای حمید ، عزیز هر سوالی دارید میل کنید  ، تا انجام وظیفه کنم.

خانم سارا همکار بودند ، سوالی پرسیدن که این داروها اثر منفی برای پرستارن داره یا خیر که باید خدمتشون عرض کنم ، اگر زیر هود کلاس بی و با ماسک و  دستکش و گان کار کنید خیر. سال گذشته در یک همایش ، از نمایندگان شرکت باکسر آلمان سوال پرسیم ، تحقیقی رانشانم دادند که اثبات میکرد با رعایت نکات ایمنی ، اثر اماده سازی دارو بر بدن از اثر یک اسپری حشره کش هم کمتره.

خب از همه خوانندگان عزیز وبلاگم تشکر میکنم... از آنهایی که نظر میدن بیشتر ... به زودی طی هفته آینده به روز خواهم شد...

 

 خواننده گرامی سلام ؛ 

با تواضع و ادب ...سایت "ایران انکو" پیرامون موضوعات سرطان به قلم نگارنده  افتتاح شد .

بازدید ، نظرات و نوشته های شما دلگرمی بخش خواهد بود.

ایران انکو


 
نویسنده: عمو فرید ::: دوشنبه 90/4/27::: ساعت 10:31 صبح

 هفته گذشته دوستان چند سوال پرسیدن که وظیفه خودم میدونم پاسخشون رو بدم.

خانم نعیمه ، فرمودن پدرشون با تشخیص سرطان معده دو مرحله شیمی درمانی و 25 جلسه اشعه درمانی رو پشت سر گذاشتن و الان گلبولهای سفید و پلاکتشون پائینه. فرمودن این مسئله دائمیه یا موقت ؟ و اینکه چگونه میتونن در این وضعیت ازشون مراقبت کنن؟

جواب: عارضم خدمتتون که ، بزرگترین مشکل بیماران تحت درمان ، ریزش مو ، بی اشتهایی و تهوع و استفراغ نیست. بزرگترین مشکل تمام عزیزان تحت درمان عفونت و خونریزیه. میدونید چرا؟ چون متاسفانه در بیشتر مواقع این بیماری نیست که موجب به خطر افتادن حیات بیمار میشه ، بلکه عفونت و خونریزیه.

علت عفونت افت گلبولهای سفید و علت خونریزی ، افت پلاکت هاست.

این دو مشکل از روز هفتم بعد از شیمی درمانی (محاسبه از روز اول ) تا چهاردهم بعد از آن ، به اوج خودش میرسه. و  در تمام دوره درمان با شدت و ضعف متفاوت ادامه پیدا میکنه.

در بخش آرشیو وبلاگم آیتمی وجود داره به نام " مشکلات خونی " در اونجا من به طور کامل این مسئله رو شرح دادم. از همه کسانی که مراقبت از افراد سرطانی رو انجام میدن میخوام ، حتماً یک بار با دقت این مطالب رو بخونن و یادداشت بردارن.

آقای حمید ، در خصوص آخرین پستم ، از بنده خواستن در مورد روشهای دیگر درمان بیشتر توضیح بدم.

پاسخ : دوست عزیزم ، از حسن توجه شما بسیار خرسند و مشعوف شدم ، لطفاً از طریق ایمیل ، بفرمائید تحصیلاتتون در چه زمینه ایه ، تحقیقتون در چه موردیه ، و اگر دوست داشتین بیشتر صحبت کنیم. من هم علاقمندم خصوصا کار مشترک .

آقای مددی ، از مرکز تحقیقات سرطان بیمارستان شهدا ، راستش از اینکه در چنین جایی با طیف وسیعی آدم در زمینه ای که فرمودین سر و کار دارین ، بسیار جای خوشوقتی هست. آقای مددی ، کاش میشد میومدیم با هم دیگه انجمنی ، گروهی ، چیزی راه می انداختیم ، فعالیت مدون و منظمی رو پی ریزی میکردیم.

راستش من علت اینکه تنها کار می کنم اینه که ، میخوام انگیزه های فردیم تحت تاثیر ، کارکردهای جمعیه مدل ایرانی قرار نگیره.... اما همیشه مشتاق کار کردن در گروهی هستم که انگیزه اصلیشون کمک به بیماران و اجراء اصول علمیه . راستش تا الان چنین گروهی ندیدم....

سرکار خانم دلارام کارخیران ، در حال اطاعت امر هستم و یادداشتهایی تنظیم کردم ، پیرو عرایض قبلی شهریور تقدیم میکنم.

ستایش جان ، این چند روز گرفتار بودم ، دختر گلم . منتظر خبرهای خوش از سلامتیت هستم.

 

 

 خواننده گرامی سلام ؛ 

با تواضع و ادب ...سایت "ایران انکو" پیرامون موضوعات سرطان به قلم نگارنده  افتتاح شد .

بازدید ، نظرات و نوشته های شما دلگرمی بخش خواهد بود.

ایران انکو

 


 
نویسنده: عمو فرید ::: دوشنبه 89/11/25::: ساعت 9:2 صبح

خانمی پرسیدند که چطور میتونم پرستار بشم و هدفش هم خیر خواهانه است.

عارضم خدمتتون که پرستاری در حال حاضر در سراسر دنیا یک رشته آکادمیک محسوب میشه برای پرستار شدن شما باید در کنکور دانشگاهها (دولتی یا آزاد) شرکت بفرمائید و پس از قبولی به مدت 4 سال تحصیل کنید و با مطالب بسیاری اشنا شوید تا بتوانید به عنوان پرستار فعالیت داشته باشید.

اما در کنار پرستار زیر گروه های دیگری مانند کمک بهیاران عزیز هم مشغول به کار هستند که مراقبتهای اولیه از بیمار را به عمل می آورند. هرچند که در حال حاضر این گروه هم تحت آموزشهای خاصی قرار میگیرند اما هنوز جا برای فعالیت پس  از یک دوره کوتاه مدت وجود داره.

شما میتوانید با یکی از بیمارستانهای نزدیک محل زندگیتان تماس بگیرید و انشاءالله مساعدت خواهند کرد.

در خصوص اینکه بیمار سرطانی تحت درمان قرار نگیرد سیر زندگیش چگونه خواهد شد نمیتوان به صورت شفاف صحبت کرد. برخی سرطانها در صورت عدم درمان مشکلات فراوانی را برای بیمار به وجود خواهند آورد از جمله درد ، ورم اندامها ، ضعف شدید .

دوست عزیز دیگری فرمودند مطالبم رو به روز کنم .... چشم ... حقیقتش اینه که من در فضای وبلاگ قدرت مانورم کمه .... دوست دارم تحت فلش فایهایی بگذارم که هم آن لاین قابل مطالعه باشه هم قابل دانلود .... در وهله اول هم باید نگاهی کلی به مطالبم بیاندازم و تغییراتی در برخی بخشها انجام بدم ....دوست ندارم از اینجا نقل مکان کنم .... اما مثل اینکه گریز ناپذیره .... فعلا بر سر چند راهی موندم .... امیدوارم بتونم آنچه که شایسته توجه و دقت شماست فراهم کنم.

 

 خواننده گرامی سلام ؛ 

با تواضع و ادب ...سایت "ایران انکو" پیرامون موضوعات سرطان به قلم نگارنده  افتتاح شد .

بازدید ، نظرات و نوشته های شما دلگرمی بخش خواهد بود.

ایران انکو


 
نویسنده: عمو فرید ::: یکشنبه 89/11/10::: ساعت 9:54 صبح

با سلام

خانمی 50 ساله که دچار تغییر حجم یک طرفه یکی از سینه هاش شده ... که از چندین سال قبل متوجه این تغییر شده ...درد  هم نداره ... خب اولین سوالی که باید از این خانم پرسیده بشه اینه که آیا ماموگرافی انجام داده یا نه؟

خانمها در انی سن حد اقل باید یک بررسی سینه با عکس ماموگرافی داشته باشن.

بزرگی یک طرفه سینه خیلی از مواقع بر اثر تشکیل یه توده خوش خیم کیستی به وجود میاد.

امروزه با تغذیه های هورمونی و مکمل های مختلف چندان دور از انتظار نیست که فردی دچار چنین عارضه ای بشه.

در ادامه باید از ایشون پرسید که آیا سینه حجیم شده دارای ترشحات هم هست یا خیر؟

من توصیه میکنم به یک متخصص زنان مراجعه فرماید تا معاینه شود .... چون بدون معاینه فیزیکی تشخیص عارضه غیر ممکن است.

متخصصین زنان ، جراحان عمومی و فوق تخصص های خون و انکولوژی در این زمینه متبحر هستند.

 

 خواننده گرامی سلام ؛ 

با تواضع و ادب ...سایت "ایران انکو" پیرامون موضوعات سرطان به قلم نگارنده  افتتاح شد .

بازدید ، نظرات و نوشته های شما دلگرمی بخش خواهد بود.

ایران انکو

 


 
نویسنده: عمو فرید ::: چهارشنبه 89/6/10::: ساعت 12:50 صبح

مهیار:

سلام خسته نباشید

خواهشمند است استانداردهای بخش شیمی درمانی را در صورت دانستن آن و یا وب سایت آن را اعلام نمایید. متشکرم

 

پاسخ: در همین وبلاگ بخش ویژه پرستاران را مطالعه بفرمائید.

 

مریم:

 سلام من یک دختر 22 ساله مبتلا به هوچکین هستم .

هوچکین غده ای است خوش خیم درریه که با ورم غدد لیفاوی اکثرا درگردن همراه است جهت درمان آن نیز از شیمی درمانی (یا به عبارت دیگر که به قول شما مردم فکر بد می کنند -دارو درمانی -) ویا رادیو تراپی استفاده می کنند .

منم با نظر شما موافقم متاسفانه شیمی درمانی یه عبارت هضم نشدنی برای عام است خود منم دید خوبی نسبت به این کلمه نداشتم تا اینکه به سر خودم اومد وفهمیدم اونقدرها هم که فکر می کردم وحشتناک نیست .

به نظر من باید این کلمه (شیمی درمانی) بیشتر برای مردم جا بیفتد تا افرادی مثل بنده توسط یک عده افراد ناآگاه ناامید نشوند .

درآخر ممنون میشم اگر اطلاعاتی از هوچکین ونحوه ی درمان آن برای بنده به ایمیلم یا وبلاگم بفرستین . خودم تا جایی که شد اطلاعات از اینترنت گرفتم و هنوز درمانم را به علت آزمایشاتم شروع نکردم قراره بعد از این شیمی درمانی شوم وبزرگترین مشکل من که به خاطرش به سایت شما رسیدم اینه که رگهای من خیلی ضعیفند می خوام بدونم اگه قراره بعداز این شیمی درمانی شوم وبا رگهایم سروکار داشته باشم چه کنم که رگهای دستانم را جهت رگ گیری تقویت کنم این یه مشکل بزرگه برای من اینطور بگم شاید سخت تر از بیوپسی مغزاستخوان که انجام دادم!

پاسخ:

 امروزه از روشهای جدیدی برای رگ گیری استفاده میشود، به زودی مطالبی در خصوص برخی از این روشها در وبلاگ خواهم گذاشت  ، مطالب مربوط به رگ گیری را درآرشیو مطالعه بفرمائید. بکار بردن برخی راهکارهای سنتی و فیزیوتراپی در افزایش میزان رگهای محیطی بسیار موثر است که در زیر فهرست شده است:

1- استفاده از روغن زیتون به صورت روزانه تا دو بار برای ماساژ پوست دستها ، میتواند ز شدت شکنندگی ناشی از شیمی درمانی بکاهد.

2- ورزشهای ساده دست و مچ موجب افزایش خونرسانی به دستها و افزایش استقامت آنها میشود.

3- مصرف مایعات کافی از سه روز قبل از شیمی درمانی میزان پرشدگی عروق را افزایش میدهد.

4- خوردن میوه و  سبزی کافی (حداقل 450 گرم در روز) در ترمیم عروق آسیب دیده از شیمی درمانی میتواند موثر باشد.

 

  آذین:

آیا این گفته صحت داره که  حتی پوست دست هم در این 48 ساعت اولیه حاوی داروست ؟؟

اگر جواب مثبته برای نوزاد خطرناک نیست ؟؟

(مادر من درمان را شروع کرده اند و نگران در آغوش گرفتن و تماس با نوزادی است که به تازگی به جمع خانواده ما آمده است )

پاسخ:

برخی داروها از طریق سیستم تنفسی دفع میشوند. مانند بلئومایسین و داکاربازین

بنابراین پاسخ مثبت است . البته میزان دفع در 48 ساعت بالاست و بعداً کاهش می یابد. و در هفته سوم بعد از شیمی درمانی خطری نوزاد شما را که حساس است تهدید نمیکند.

اصولاً در اینجا توضیح بدهم که اکثر دارهای تزریق شده از طریق سیستم ادراری دفع میشوند ، بعضاً به صورت تغییر نیافته هم هستند مانند کاربوپلاتین ، بنابراین اگر در منزل بیمار تحت شیم درمانی دارید ، از تماس با ادرار و مدفوع وی پرهیز کنید.

ملحفه های الوده به ترشحات بیمار را به صورت جداگانه و بعد از کلرینه کردن شستشو کنید. و هنگام حمل و نقل از دستکش استفاده نمائید. تا خدا نکرده سایرین دچار الودگی نشوند. که البته باز هم این میزانخطر در 48 ساعت اول زیاد است و در هفته سوم کاملاً بی خطر میشود.

 

 

 خواننده گرامی سلام ؛ 

با تواضع و ادب ...سایت "ایران انکو" پیرامون موضوعات سرطان به قلم نگارنده  افتتاح شد .

بازدید ، نظرات و نوشته های شما دلگرمی بخش خواهد بود.

ایران انکو


 
نویسنده: عمو فرید ::: چهارشنبه 89/6/10::: ساعت 12:42 صبح

 جای  خالی بخش پرسش و پاسخ در وبلاگم خیلی به چشم می آمد ، سوالات زیادی در بخش نظرات بود ، تصمیم گرفتم این بخش را فعال کنم ، خوانندگان محترم میتوانند از طریق ایمیل و یا یخش نظرات سوالات خود را مطرح بفرمایند در حد استطاعت ، پاسخ داده خواهد شد. از آنجایی که من سوال را با نام پرسش کننده منتشر خواهم کرد ، در صورتیکه مایل به منتشر شدن اسم خود نمی باشید ، ذکر بفرمائید .      

  با سپاس و ادب

   علیرضا فرید خمامی

 

بخش پرسش و پاسخ


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

مطالب عمومی و تخصصی درباره سرطان

 RSS 
 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


iranonco

عمو فرید
این وبلاگ حاوی مطالب عمومی و تخصصی مرتبط با مراقبت از بیماران سرطانی است. ا
 

حضور و غیاب

 

فهرست موضوعی یادداشت ها

پیشگیری از سرطان[6] . خاطرات[4] . داروهای شیمی درمانی[4] . تهوع و استفراغ[3] . ویژه پرستاران[3] . عوارض شیمی درمانی[2] . سرطان[2] . شیمی درمانی[2] . مدیریت مشکلات خونی[2] . مدیریت مشکلات خونی در سرطان[2] . پاسخ به نامه ها[2] . افت گلبول سفید در بیماران سرطانی و عفونت[2] . افت گلبولهای سفید در بیماران سرطانی . اقدامات پرستاری در نشت دارویی . اقدامات درمانی در نشت . انواع سرطان . ایمنی درمانی . تاکسانها . تاکسوتر . تاکسول . تب . ترکیبات پلی فنلی . تشخیص زود هنگام سرطان سینه . CA-125 . آسیبهای روحی بیمار سرطانی . آشنایی ب داروهای شیمی درمانی . آلوپسی . آلودگی هوا و سرطان . آماده سازی دارو های شیمی درمانی . آمار سرطان در ایران (سال 1391) . آنتی اکسیدانها . آنفلوآنزا و سرطان . اثرت جانبی شیمی درمانی . اربیتاکس . ارزیابی سینه ها از نظر سرطان . افت گلبول سفید . افت گلبول سفید در بیماران سرطانی . پرسش و پاسخ . پیشگیری از بیماری . توصیه های روانشناسی . خاطرات سرطان . خشکی و زخم دهان در بیماران سرطانی . داروهای خواکی شیمی درمانی . درمان ارگانیک . درمان جدید سرطان سینه . درمان سرطان پروستات . درمان سرطان سینه . راهنمای افت گلبول سفید در بیماران سرطانی . رقیق سازی . ریزش مو و شیمی درمانی . نشت دارویی . نعناع . نوتروپنی . طب سنتی ایران . عفونت . علایم و نشانه های سرطان سینه . سرطان پروستات . سرطان پستان . سرطان تخمدان . سرطان تخمدان تست تشخیص OVA1 . سرطان سینه . سرطان کودکان درمان سرطان . سرطان و کنترل ذهن . سرطان و مصرف مایعات . سلامت . مایعات و سرطان .
 

اشتراک